lördag 1 februari 2014

Mathieu cyklar vidare

Förra veckan skrev jag om Gabriella Ekströms fascinerande cykelroman De som inte vann. Läs om De som inte vann här. Igår damp de båda efterföljande delarna i trilogin ner i brevlådan från SE förlag. För trots mitt relativa ointresse för cykel så känner jag mig riktigt lockad att läsa vidare om Mathieu och cykelvärlden. Böckerna ligger nu i tryggt förvar i att läsa högen. Visst är de snygga?




















De som inte vann har jag för övrigt lånat ut till någon mycket mer cykelintresserad än jag. Efter någon dag frågade jag hur det gick. Och jo då. Mathieu hade fullföljt etapp två av Tour de France och det lät på ett ungefär så här:

Den är rätt bra...Helt klart kul att läsa från insidan...Man känner igen sig...Blir sugen på att cykla racer igen...Det känns lite som att det går för fort fram i boken. Man vill läsa mer om vad de tänker under själva loppet. Men de kanske inte hinner tänka mer för de är så trötta...Ser fram emot när de kommer till bergen. Det är där det händer...mm mm

Ett gott betyg således.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar