torsdag 7 juni 2018

Robyn Carrs Sullivan's Crossing serie

Jag har nu läst två böcker i denna serie av Robyn Carr. Oklart hur många böcker som är tänkta. Tre syskon i en syskonskara av fyra har fått sina böcker så kanske det blir en till? Boken utspelar sig i en fiktiv miljö, på en campingplats längs Continental Divide Trail och i några småstäder i Klippiga bergen. Staden Leadville nämns som en grannstad och Denver ligger ett par timmar bort, så vi är någonstans i öster i bergskedjan.
Leadville. Bild lånad från www.colorado.gov
Jag gillar överlag det jag läst av Robyn Carrs contemporary romance böcker men jag hade i den här boken hoppats på lite mer vandring och äventyr längs CDT... Men det är inte Nevada Barr det här. Visst, de klättrar och vandrar och njuter av småstadslivet och livet i bergen men jag hade gärna fått mig ännu mer mer Colorado till livs. Övrigt i handlingen, dvs det typiska romance temat i böckerna är dock helt ok. Få se om jag ger mig på fler i serien.

CDT. Bild lånad från wiki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar