måndag 17 september 2018

Silvervägen av Stina Jackson

Oemotståndligt. Bara namnet. Platsen. Silvervägen. En svart vemodig deckare från Norrlands inland. Egentligen inte min sorts bok. Eftersom jag ju vet att det slutar illa. Lina är försvunnen. Lina är inte en som försvinner. Så det har gått illa. Men Country Noir är däremot min läsning. Vanligtvis dock ej svenska försök till sådan. Hur som helst är det här en riktigt bra mörk spänningsroman som kryper in under. Norrlands inland ja. Men också amerikainspirerat av Highway of Tears, preppers och konspirationsteorier.

Stina Jackson. Debutanten. För några år sen hade hon en blogg som jag av en slump hittade i min jakt efter något i Colorado. Borta nu. Minns en liten hund, fina intressanta reflektioner om naturen och livet - som utlandssvensk -  i Denver. Inte förrän jag började läsa Silvervägen kopplade jag ihop författarinnan med bloggen jag en gång läst i.

Jag hyllar jag med. Blir det fler böcker blir de säkert bra de med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar