tisdag 1 januari 2019

Några gratis romanceböcker (5)

Jag ökar ständigt på mitt lager av gratis romance. Jag har dessutom nått en insikt efter att ha försökt läsa lite svensk romantik som är på samma nivå som den amerikanska som jag läser på kindle. Och det är att de svenska faller bort eftersom jag inte är intresserad av eller nyfiken på miljöerna som de  utspelar sig i. Svensk romantik måste för att var läsvärd för mig hålla högre klass än den amerikanska.

Breakaway av Catherine Gayle En sport romance! Hockey! Ny subgenre för mig. NHL-laget heter Portland Storm. Och miljön gör mig nyfiken. Roar mig att det finns svenska spelare i laget och att svenska verkliga spelare omnämns och figurerar som legender och motspelare. Och dessutom fungerar det där NHL-laget nästan som en familj. Man ställer upp för varandra, både laget och administrationen. Det är väldigt sympatiskt. Dessutom går det så här långt iallafall lite halvknackigt för laget. Det tycker jag också är sympatiskt. Utgångspunkten i denna roman är dock allvarlig vilket ger en helt annorlunda kärlekshistoria än jag tidigare dykt på. Är man lite intresserad av sport eller hockey så kan man även roas av de relativt detaljerade referaten från några avgörande ögonblick i lite hockeymatcher. Ett helt hockeylag med romantiska hjältar i en lååååång serie. Kanske blir det några fler i denna serie för mig.  ✔✔✔

Passage West av Ruth Ryan Langan. Det ju är den här sortens vilda västern romantik jag helst läser. Ett 'wagon train' på väg västerut. Tillräckligt bra karaktärer och berättelser i övrigt. Ruth Ryan Langan verkar ha skrivit romantik länge. Damen är 80 år gammal. ✔✔✔

A Promise of home av Wendy Vella. Ännu en del ett i en småstadserie. Hemvändare. Återvändare från armen. Tillfälliga besökare. Många kan bli kära i Hawling Oregon, en liten stad omgiven av red wood träd.  ✔✔

Come home to me av Peggy L Henderson Alltså det här med tidsresor. Inte min grej.  Men det är ändå en lite småtrevlig berättelse längs The Oregon Trail. ✔

Tattered av Devney Perry En natt i New York. Sex år senare möts de av en slump igen. Denna gång i litet samhälle nordvästra Montana. Nu är även en liten femårig flicka med. Bra story, bra karaktärer, bra romance. Tänker att detta kan vara en författare värd att läsa mer av. ✔✔✔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar