söndag 11 oktober 2020

Devney Perrys Jamison Valley, Lake Cove och Tin Gypsy serier

Devney Perry
upptäckte jag genom min gratis romance läsning via Amazon Kindle. Även om jag numer tröttnat på den läsningen så går det inte att komma ifrån att jag faktiskt upptäckt en del läsvärt den vägen.

En av de författare jag hittat så här är alltså Devney Perry. Jag har läst några böcker i de tre serierna Jamison Valley, Lake Cove och Tin Gypsy som utspelar sig i tre olika småstäder i Montana. De tre orterna bildar en slags triangel med några enstaka kopplingar serierna emellan. I alla tre intresserar mig karaktärerna och småstadsmiljöerna men framförallt är det något med stämningen som Devney Perry förmedlar som gör böckerna. Det finns spänningsmoment och faror som driver berättelserna framåt. Det är romance och happily ever after. Men det sker med något slags vemod längs vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar