torsdag 10 mars 2022

Upplev världen med kaffe och kultur

Som en följd av mitt nya boktipsletande på instagram dök den här utmaningen upp. Den passar förstås också för bokbloggar och pågår delvis även där. Jag konstaterar att detta är just den typ av utmaningar jag gillar.


Jag är lite sent ute och tänker delvis fuska mig genom den här utmaningen. För de första månaderna tänker jag definitivt blicka tillbaka bland tidigare lästa böcker.

Januari

Chile. Lästa böcker sen bloggens början som relaterar till Chile återfinns här. När jag läser det jag skrivit är det Joan Jaras - Victor en sång utan slut och Isabel Allendes Andarnas hus som givit starkast intryck.  Två böcker som är så mycket mer men som ändå kretsar kring statskuppen 1973. 

Februari

Kanada. Lästa böcker sen bloggens början som relaterar till Kanada återfinns här. Här är det den relativt nyligen utlästa boken En saga om tidens väsen av  Ruth Ozeki jag känner saknad efter.

Mars

Grekland. Jag minns att jag skapat mig en Greklandsutmaning en gång till och med. Lästa böcker sen bloggens början som relaterar till Grekland återfinns här. Ska jag tro mig själv var det Judas underbara kyss av Maira Papathanassopoulou  som var klart bäst där. Och det stämmer att jag har ett vagt minne av det. Aten. Nutid. Vardag. Drama.

I april blir det danskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar