fredag 30 december 2022

Är du förberedd? Av Lena och Lars Wilderäng

Är du förberedd? är en preppingbok. Men tror jag en annorlunda sådan. Det är trevlig och personlig läsning där Lena och Lars Wilderäng delar med sig av funderingar och tips. Inte alltför dramatisk. Tonen sätts redan i introduktionen. Att prepping ska upphöra som begrepp och ersättas med "sunt förnuft". 

Av Lars Wilderäng har jag tidigare läst Midvintermörker och Midsommargryning.  Sverige i krig. Då fascinerande spännande läsning. Overkligt. Nu. Inte riktigt så längre. Jag har ett tag tänkt ge mig på böckerna i serien som börjar med Drönarhjärta. Enligt uppgift en föregångare till den verklighet som pågår just nu. Jag läste även första delen i dystopitrilogin Stjärnklart. Första delen var väldigt givande. I senare delar flippade det. Hade jag inte redan gett upp så hade jag definitivt gjort det när kentaurerna anlände.

Lars Wilderäng bloggar om Ukraina och annat på Cornucopia?

1 kommentar: