söndag 1 september 2013

Sommar övergår i höst

Så har jag då betat av mina lästa böcker under bloggsommarlovet med inlägg på bloggen. Lika tätt förekommande inlägg som de senaste veckorna är inte att förvänta på Böcker emellan. Läser dessutom just nu bl. a den flera centimeter tjocka Sigrid Kahles memoarer, del två Att vilja sitt öde - trots allt. En bok jag verkligen njuter av att läsa långsamt.

I höst har jag förrutom sedvanlig lustläsning tänkt mig en del latinamerikanskt. Jag har även efter en välbehövlig rec ex paus faktisk lockats och blivit inspirerad att åta mig några nya titlar. Bland annat Isabel Allendes Mayas dagbok som jag påbörjat och som även ingår i min tre på tre utmaning

En annan ambition jag har är att försöka disciplinera mig när jag besöker biblioteket. Jag har många böcker hemma som jag vill läsa, egna eller lånade av familj & vänner, som jag aldrig läser eftersom bibliotekshögen alltid är närmast gigantisk. Detta är dock en ambition jag troligtvis kommer att misslyckas med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar