måndag 13 augusti 2018

Klassisk spänningslitteratur i sommar - en sammanfattning


Jag hakade till min egen förvåning på en bokbloggsutmaning i sommar. Johannas deckarhörna utmanade till läsning av icke helt nya deckare. Att jag hakade på berodde förstås på att det passade min egen läsning. Men det förvånade mig att jag bemödade mig göra det i form av en bokbloggsutmaning. Äntligen blev det iallafall av att jag läste en Sherlock Holmes berättelse. Trevligt! Så det tackar jag Johannas deckarhörna för. Fyra klassiska deckare blev det, varav tre med snyggt retrodesignade bokomslag. En mer deckare läste jag än jag ursprungligen tänkte.

De fyras tecken av Sir Arthur Conan Doyle
Fem små grisar av Agatha Christie
Maigret gillrar en fälla av George Simenon
Farligt att förtära av Maria Lang

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar