fredag 10 augusti 2018

Några gratis romanceböcker (2)

Jag läser vidare bland mina gratis nedladdade romanceböcker. Där de allra flesta utgör första delen i en serie - ett litet försäljningstrick av Amazon som jag tacksamt utnyttjar. Kort om några böcker nedan.
Country Heaven av Ava Miles. Den här boken gillade jag. Och Ava Miles verkar vara en hyfsat stor romanceförfattarinna i USA. Berättelsen kretsar kring en bad boy country pop stjärna och hans next door girl turnekock. Countrystjärnan är naturligtvis inte egentligen en bad boy. Och kärleken förändrar fördelaktigt hans image. Det jag gillar är att det är stort fokus på hans familj hemma i södern. Flera frigörelseprocesser pågår där. Kan tänka mig läsa mer av Ava Miles som iallafall i den här boken håller nivån uppe och har rätt balans mellan kärleksstoryn och annat.✔✔✔
The MacKinnon's Bride av Tanya Anne Crosby. En historisk skotsk romantisk berättelse. En hel romantisk subgenre verkar byggts upp kring dessa medeltida skotska män i kilt. Jag tänkte jag skulle provläsa några. Jag gillar ju både Skottland och historiska romaner. Just den här var ingen höjdare. Och så många 'aye' och 'lass' som möjligt tycktes inklämda i dialogerna. (✔)

Sundered Hearts av Anna McIntyre. En tämligen ordinär vardagsromantisk romance/feelgood. En skilsmässa och därefter en tillfällig förbindelse. Lite småtrevligt. Kryddad med ett litet spänningsmoment. ✔✔

The bride wore blue av Cheryl Bolen. Första delen i serien The Brides of Bath. Tämligen ordinär den här med. Ok för den som gillar historisk engelsk romantik.✔✔

Mountain of Lies av Jayne Evans. Den här boken var - tror jag - inte en första del i en serie. utan en stand-alone. Och boken var mer av en thriller med mycket romantik. En biolog, en hund, en undercoveragent och några skurkar i den kanadensiska vildmarken. Helt ok läsning faktiskt när jag tänker efter.✔✔✔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar