söndag 6 oktober 2019

Några gratis romanceböcker (7)

Jag har fortsatt läsa lite gratis emellanåt. Även om det blivit allt färre. 

Set the night on fire av Jennifer Bernard. Ettan i en serie om en hot shot styrka stationerad någonstans i Kalifornien. Småstadens återvändande bad boy är förstås en superhjälte när han nu leder styrkan. ✔

Findning her way av Leah Banicki. En historical western. Ett wagon train västerut. En företagsam hjältinna. En Christian romance visade det sig. Men Gud var mest med på slutet väl framme i Oregon City. Läs gärna om fenomenet Christian literature i USA här som min gästbloggare skrev om för några år sedan. Det finns mycket Christian romance. Jag tror precis som min gästbloggare att det är väldigt mycket olika kristet i böckerna i den här genren. ✔

Highland Barbarian av Ruth Ryan Langan är lite extra intressant trots allt eftersom Mary Queen of Scots i egen hög person har en biroll, kompis med hjälten som hon är. I övrigt helt ok highlandromantik. Och lite äventyr. ✔✔

Worth the Risk av Weston Parker. En kvinnlig forskare och en ranger i Oregons vildmark. Och lite bovar. Och jag tror faktiskt Mr Parker var den förste manlige romanceförfattare jag läst. Intressant på sitt sätt, men jag märkte ingen skillnad.✔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar