fredag 8 februari 2013

Kärlek vänskap hat av Alice Munro

Vad?Att starta nytt sent i livet och ett nedrigt bus som får stora konsekvenser men ett befriande lyckligt slut
Vem? Hushållerska, busiga tjejkompisar, oansvarig fader 
När? 50-tal 
Var? Kanadas landsbygd
Och? Finstämd, vemodig och rik
Detalj? Det totalt nedgångna hotellet mitt i ingenstans
Vilken? Kärlek vänskap hat av Alice Munroe

Deltar i och dagarna gårs novellvåg med följande ambition för egen del; Noveller 2013.

 en novellvåg i bokbloggarhavet

2 kommentarer:

  1. Jag är ingen novellälskare men Kärlek, vänskap, hat gillade. Kanske för att flera noveller på ett tema blir till en sammanhängande helhet på ett sätt.

    SvaraRadera
  2. Jag behövde en utmaning för att ta mig an noveller jag länge velat läsa...

    SvaraRadera