söndag 10 mars 2013

Vilda vägar av Annie Proulx (noveller)

Jag påbörjar nu min nästa novellsamling Vilda vägar av Annie Proulx. Jag deltar ju i och dagarna gårs novellvåg med följande ambition för egen del; Noveller 2013. 

Annie Proulx är en av mina absoluta favoritförfattare så jag har sparat lite på hennes böcker. Jag föll pladask för henne när jag läste hennes novellsamling Heart Songs. Jag skrev kort om den i ett tidigt inlägg på bloggen kallat kallat White Trash och Country Noir. Den novellsamlingen har jag  märklig nog inte hittat översatt till svenska. Annie Proulx mest kända novell är förmodligen Brokeback Mountain. Jag har inte sett filmen men läste novellen före filmen, då novellsamlingen den ingick i fortfarande hette Berättelser från vidderna.

Det blir förmodligen små korta notiser för varje novell med Annie Proulx precis som med Alice Munro.

 en novellvåg i bokbloggarhavet

1 kommentar:

  1. Härligt med en ny novellsamling, jag ser fram emot att läsa dina notiser!

    SvaraRadera