måndag 11 mars 2013

Wallflowerutmaningen!

Mrs E på What You readin? har dragit igång en Wallflowerutmaning. Wallflower har ju varit en frekvent bokbloggsbok denna vinter. Så många bokbloggare har nog läst och noterat listan av klassiker som Charlie fick sig tilldelad av sin engelsklärare.  Så även jag och även jag tänkte på min lilla kant att de där böckerna vore en utmaning att läsa. Men till skillnad från Mrs E som satsar på att få dessa klassiker lästa i år, tänkte jag snarare i termer av någon gång... i livet...

Men när nu Mrs E verkligen drar igång, hakar jag på med att iår iallafall få till att läsa en av mina olästa på Charlies lista. Och genast står jag inför det delikata valet, vilken? (På drift och Räddaren i nöden är de jag redan läst)

Mitt inlägg om Wallflower här. Mrs E's inlägg om Wallflower här och Mrs E's inlägg om Wallflowerutmaningen här.

Och böckerna det handlar om är följande:

To kill a mockinbird - Harper Lee
This side of paradise - F. Scott Fitzgerald
Peter Pan - J.M. Barrie
The great Gatsby - F. Scott Fitzgerald
A seperate peace - John Knowles
The catcher in the rye - J.D. Salinger
Walden - Henry David Thoureau
  On the road - Jack Kerouac
Naked lunch - William S. Burroughs
Hamlet - William Shakespeare
The stranger - Albert Camus
The fountainhead - Ayn Rand

1 kommentar:

  1. Tack för inlägget! Om du "bara" ska läsa en bok så tycker jag Hamlet - det är min absoluta favorit.

    SvaraRadera