fredag 16 augusti 2013

Mord i natten av Donna Leon

En alltid lika trivsam och trevlig Brunettideckare. Denna gång i kyrkliga miljöer och i enormt stora dystra, mörka, överdådiga venetianska våningar. Mord i natten har ett något ouppklarat slut men ändå. Inget överraskande, men det är inte därför man läser Donna Leon. 

Mord i natten är ett gammalt loppisinköp som uppfyller mina förväntningar och försvinner in i mängden. Om möjligt var den här kortare än vanligt. Jag tycks efter en tid inte minnas intrigerna i Donna Leons deckare, bara de venetianska miljöerna.

Bok läst under bloggsommarlovet.

2 kommentarer:

  1. Jag köpte första delen i den här evighetslånga serien, men jag har inte läst den än. Hoppas jag gillar för då finns det ju många till :)

    SvaraRadera
  2. Trevliga och underhållande...svårt att förstå hur man inte kan tycka om dem om man gillar deckargenren. Däremot är risken stor att man tröttnar på dem...:-)

    SvaraRadera