torsdag 20 december 2012

Förnekelse

Det blev en vända till biblioteket igår. Denna gång med syfte att låna böcker till jul till familjen. Men som alltid kliver jag in i förnekelsen när jag kliver in genom dörren till biblioteket. Det är hopplöst omöjligt att kliva ut utan att ha plockat på mig något åt mig själv. Trots en gedigen hög biblioteksböcker som ligger hemma och väntar så kom jag ut med följande böcker;

Myteriet på Bounty av John Boyne
Marshmallows till frukost av Dorothy Koomson
Främlingen i huset av Sarah Waters
Norrtullsligan av Elin Wägner (Bokklubbens nästa!)

Dessutom skulle jag gärna plöja några av böckerna som lånades till andra i familjen;
Atlantis hemlighet av David Gibbins (har aldrig läst Gibbins, tycks vara en Dan Brown typ av bok)
Gyllene Buddha av Clive Cussler (Har läst en Cussler förrut och imponerades inte, men här ska det handla om något  äventyrrelaterat till Tibet, men nja den här faller bort...)
Dandy av Jan Guillo (Brobyggarna var väl sådär, men kanske kan man supersnabbläsa Dandy utan att den stjäl lästid av andra böcker...?)

I barnbokshögen utmärker Världen i kartan av Choi Sukhee och Kim Hyangkeum sig. Om kartor. Historiskt med avstamp i Korea. Bokförlaget Trasten c/o Tranan förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar