tisdag 25 november 2014

Akimboböckerna av Alexander McCall Smith

I mitt sökande efter kapitelböcker för mittimellanåldern med mycket djur i,  fann jag av en slump på hyllorna  böckerna om den lille afrikanske pojken Akimbo.

Böckerna är skrivna av Alexander "Mme Ramotswe "McCall Smith. Akimbos pappa är chef för viltvårdarna i ett viltreservat och Akimbo får möjlighet att uppleva många spännande äventyr med afrikanska djur i de andra huvudrollerna. Jättefina böcker.

Böckerna stod på 9-12 hyllorna men jag tycker de lika gärna kunde stått på 6-9 hyllorna. Kanske de t o m funnit fler läsare där.



Akimbo och Elefanterna
Akimbo och Lejonen
Akimbo och Ormarna
Akimbo och Krokodilmannen 
Akimbo och Babianerna

2 kommentarer:

  1. De verkar vara böcker som skulle passa min brorson :) Tror precis att jag fann ett julklappstips! Tack!

    SvaraRadera