måndag 17 september 2018

Några gratis romanceböcker (3)

Än har jag inte tröttnat på denna bekväma romanceläsning i min telefon. Och det kommer att bli några fler eftersom jag har väldigt svårt att låta bli att botanisera bland alla tillgängliga gratisböcker på kindle.

The Darling Songbirds av Rachel Herron. Snäppet upp är denna contemporary. En ärvd saloon i en liten håla vid kusten i norra Californien. En återvändande tredjedel av ett band typ typ Dixie Chicks. Och en het bartender. Funkar såpass bra att jag faktiskt sneglar på vad det kostar att få läsa om när de två återstående systrarna i det nedlagda bandet återvänder.✔✔

Barely Breathing av Pamela Clare. Om boken ovan fick mig att snegla på att läsa fortsättningen i serien så tänker jag att jag förmodligen inte kommer kunna avstå att läsa fler i den här serien. Colorado High Country. Ett search and rescue team. National Forest Rangers. Spänning och romantik. Inget särskilt men ok. Men framförallt trodde jag aldrig jag skulle få läsa en detaljerad beskrivning av klättring av off-width sprickor i romancebok.✔✔

Rangers Legacy av Vella Munn. National Forest Rangers i Montana är manliga hjältar i denna serie och i denna bok. Överlag långsammare och händelsefattigare än ovanstående rangerbok. Men stort plus för miljön.✔

Mail Order Mystery av Robin Deeter. Om en fd Pinkerton agent med comanchepåbrå som behöver en brud som klarar av att driva en ranch. Kort på mail-order temat.✔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar