onsdag 20 juni 2018

Lite om inköpsförslag till biblioteket (2)

För några veckor sedan skrev jag lite funderingar kring hur jag tyckte mig behöva hjälpa mitt bibliotek att köpa in lite romance och feelgood böcker. Jag kan så här efteråt konstatera att till samtliga böcker jag föreslog, som de valde köpa in, blev det kö direkt. Frustrerande eftersom jag fick lämna tillbaka flera av dem direkt. Jag hade nämligen behövt mitt biblioteks generösa långlån under sommarmånaderna för att kunna läsa dem nu direkt. Långlån får man inte om det är kö. Jag kände mig nästan förorättad. Det var ju mina böcker! Och tack vare mig som de andra kan läsa dem! Men jag behöver iallafall inte skämmas för att jag tog av budgeten till mina inköpsförslag. Och mitt bibliotek behöver uppenbarligen hjälp.

2 kommentarer: