lördag 2 juni 2018

Lögnaren, Förföljaren och Kidnapparen av Nora Roberts

Tre romantiska deckare av Nora Roberts som jag läst det senaste året. Nora Roberts romance böcker har jag svårt för trots att jag snöat in på romance de senaste åren. Jag har försökt läsa Nora Roberts men har jag klarat mig genom dem så har jag inte tyckt de varit värda att ens notera här. Det är och förblir samma bok och samma huvudpersoner men med olika yrken i olika miljöer. Men sina deckare tycks Nora Roberts anstränga sig lite mer med. De jag läst har varit mer ok läsning, även om det fortfarande är samma karaktärer som hänger med. I Lögnaren avslöjar en kvinna sin mans dubbelliv och hon flyr hem till släkten och en lämplig nyinflyttad ungkarl. I Förföljaren är det en känd seriemördares dotter som efter att flackat runt halva sitt liv landar i en liten småstad på västkusten där hon snabbt hittar både vänner och kärlek. I Kidnapparen dyker en moster upp nära familjens släktgård i Montana efter att ha varit kidnappad i 25 år. Och på ranchen bor systerdottern och hennes bröder. Flera potentiella äktenskap fladdrar fram mellan sidorna. Det är scener i Kidnapparen som Agnes Lidbeck utgår från i sin me too inspirerade krönika: https://www.dn.se/dnbok/agnes-lidbeck-garna-en-hard-och-hungrig-kyss-men-en-riktig-cowboy-fragar-forst/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar