måndag 23 juli 2018

Några gratis romanceböcker (1)

Jag utforskar Amazons utbud - som varierar över tid - av gratis romanceböcker för nedladdning. Det har blivit några bottennapp som inte är värda att nämnas här, men nedan kort om några av böckerna jag läst.
Take me home är den första delen i J.H Croix Last Frontier Lodge serie. Miljön, en liten kuststad i Alaska är tilltalande. Till Diamond Creek kommer den manliga huvudrollsinnehavaren som ska öppna upp den lokala skidbacken med tillhörande skilodge. Anläggningen har han ärvt men den har varit nedlagd i över 20 år. Till Diamond Creek återvänder också den kinnliga huvudrollsinnehavaren efter 10 år i Seattles hightech värld som programmerare. Och på den vägen är det. ✔
A Mail-Order Heart av Janelle Daniels. En fånig mail-order bride western bok. Knappt pyttelite underhållande. Men jag läste ändå ut den. Nio brudar är beställda via postorder av en udda man som blivit rik på sin gruva. Sen går han och dör. De nio brudarna stannar i staden. Jag gissar de alla kommer har varsin bok i en lång serie.(✔)
Teton Sunrise av Peggy L Henderson. Denna western romance var klart bättre än ovanstående. Jag gillade läsa om vildmarksmiljön i västra Wyoming. Pälsjägare och Indianer. En liten stockstuga med utsikt över Tetons. Från samma tid och liv som skildras i filmen The revenant. En sammanlänkande serie med fokus på Yellowstone finns också men där sker det tidsresor från vår tid och tidsresor medför alltid att mitt intresse dalar till obefintligt.✔✔
The road to Garett av Suzie O'Connell. Trivsamt och vardagligt. En ung ensamstående mor. En nedgången ranch. Utspelar sig framförallt i Cody i Wyoming. Jag kan tänka mig läsa mer av Suzie O'Connell. Two-Lane Wyoming serien är lång men tycks ej utgiven i sin helhet som e-böcker. ✔✔✔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar