måndag 25 november 2013

Endera dan av Birgitta Stribe

Endera dan : en roman om en fulfoting av Birgitta Stribe är en kort och lättläst bok om en kvinna med fula knöliga fötter i ett litet sydsvenskt samhälle. Endera dan är humoristiskt skriven och kallas feelgood. Och det är den väl delvis. Kanske bara det att jag inte riktigt orkar bry mig i Britt-Marie och hennes knöliga fötter. Hon går och väntar på att endera dan kanske nått ska hända. Det känns bara så tråkigt alltihop. Hennes liv, hennes person, hennes vänner. Jag ser inte det roliga i det. Men visst lite dråpligt är det då och då och det drar iväg lite och saker händer, men det lyfter aldrig tillräckligt för min smak. Inte min sorts bok. Men så var det en bok som bara ramlade över mig och som jag inte gett mig på alls om den varit tjockare eller tyngre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar