söndag 12 januari 2014

Dödlig rättvisa av Barbara Nadel

Dödlig rättvisa av Barbara Nadel var faktiskt en bok jag blev besviken på. Jag väntade mig något annat. Istället är det ganska seg läsning om en begravningsentreprenör i London under andra världskriget som involveras i en mordhistoria. Varför han bryr sig så förklaras inte tillräckligt för att jag ska tro på det. Jag tror inte riktigt på " det hade blivit personligt" när det inte är personligt.

Det mest intressanta med vår huvudperson är att hans mamma är från Indien och hans pappa från England och de konsekvenser det får för vardagslivet för honom och hans systrar. Men det räcker inte.

Men mest är jag nog besviken på Dödlig rättvisa för att jag hade väntat mig något annat. Vad vet jag inte riktigt, men lite mer tempo iallafall, lite mer spänning och kanske framförallt något som engagerade mig mer.

2 kommentarer:

  1. hej
    läs istället hennes böcker om den turkiske polisen - de är superbra!
    Yvonne

    SvaraRadera