onsdag 25 januari 2012

Paketleverans

Snask i gottpåsen! Nu har jag varit lite busig. Köpt de böcker jag önskade mig i julklapp men inte fick! Och därmed belastat en redan enorm bokhög med följande titlar:

Skymningssång från Kalahari (Lasse Berg) - en bok i genren populärhistoria (eller snarare populärarkeologi) som jag sällan ger mig i kast med. Men den förra boken, Gryning över Kalahari, var fantastiskt intressant och tankeväckande, med hisnande perspektiv, om människans förhistoria.

Handlingen (Sara Mannheimer) - Eftersom Reglerna, Mannheimers första roman, totaldrabbade mig häromåret så måste jag givetvis läsa även denna bok.

Spelreglerna (Jonas Karlsson) - hans tredje novellsamling. Jag gillar noveller, jag gillar Jonas Karlsson, jag gillar Jonas Karlssons noveller.

Och så impulsköpet Jag ska egentligen inte jobba här (Sara Beischer) - en helt färsk roman om äldrevården sedd genom ung skådespelaraspirants ögon. Utgiven av det ytterst hedervärda förlaget Ordfront. Jag tillbringade min ungdoms somrar inom just äldrevården och förväntar mig en del igenkänning och (tyvärr) viss förskräckelse över sakernas tillstånd. Kanske lite mild humor också med tanke på att ordet feelgood förekommit i någon recension jag sett.

Fler rader om dessa godbitar kommer snart - hoppas jag!

1 kommentar:

  1. Jag har precis börjat läsa i Sara Beischers bok! Den grep tag i mig omedelbart så den kan jag verkligen rekommendera (so far)!

    SvaraRadera