söndag 22 januari 2012

Bokklubbsböcker - rekonstruktion

Här kommer en rekonstruktion av ett inlägg från juni som jag imponerande nog lyckats radera. Inlägget bestod av en lista på de böcker som min bokklubb tagit sig igenom. Eftersom den dokumentationen känns bra att ha någonstans, bemödar jag mig med en rekonstruktion. Några av böckerna lästes efter att BÖCKER EMELLAN startades. De får nu förstås länkar till sina inlägg. Bokklubben försöker träffas ungefär var 6:e vecka och då väljs mer eller mindre demokratiskt och/eller kaotisk en bok. Det enda krav som finns är att boken ska vara utgiven i pocket. Man får ta med sitt eller sina förslag max tre gånger. 

Jag hoppar i denna rekonstruktion över att göra en analys kring vad vi tyckte om böckerna, vilket jag gjorde i det ursprungliga inlägget. Minns dock att Halv gul sol genomgående tycktes bäst om och De fattiga i Lodz sågades av samtliga. 

Halv gul sol - Chimamanda Ngozi Adichie 
30 grader från varmvattnet - Karin Alfredsson 
Boktjuven - Markus Zusak 
Ann Heberlein - Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva 
Bergets döttrar - Anna Jörgensdotter 
De fattiga i Lodz - Steve Sem Sandberg
Jorden de ärvde - Björn af Kleen 
Lyckan, kärleken och meningen med livet - Elisabeth Gilbert 
100-åringen som klev ut genom fönstret - Jonas Jonasson 
Kortfattad kinesisk ordbok för älskande - Xiaolu Guo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar