torsdag 20 februari 2014

Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon

Lucy Dillons tredje hundbok Och så levde de lyckliga håller inte riktigt samma nivå som de föregående.

Visst är den ok, det är samma miljöer, samma sorts människor och ibland samma människor men det är något som gör att jag inte riktigt engagerar mig i denna bok. Förutom i Annas roll i livet. Jag blir verkligen arg på hennes man och på henne själv. Take your bags and leave tänker jag. Men hon stannar förstås och det slutar som väntat ändå gulligt. Det är ju en feelgoodbok trots allt.

Michelle flyttar så långt bort hon kan från sin man och startar en heminredningsbutik i Longhampton. Där blir hon vän med Anna - numer arbetslös bibliotikarie - som sköter om sin man, en hund och tre rätt jobbiga bonusdöttrar.

4 kommentarer:

  1. Håller med om att den inte riktigt kommer upp i samma nivå som de två första, men den var ändå mysig tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Jag skall snart läsa den andra i denna serie. Kom på att jag inte köpt Ock så levde de lyckliga ännu. Får nog ta och göra det!!

    SvaraRadera
  3. Jag håller nu på att läsa hennes första bok Tango för ensamma själar. Den är väl så bra om inte bättre än de övriga. Omdöme kommer på bloggen snart

    SvaraRadera
  4. Lucy Dillons böcker är onekligen trivsamma feelgoodböcker...Såsmåningom blir det nog Tango även för mig.

    SvaraRadera