fredag 29 augusti 2014

Den som jag trodde skulle göra mig lycklig av Christina Wahldén

Den som jag trodde skulle göra mig lycklig av Christina Wahldén handlar om kärleken mellan Carl von Linnés äldsta dotter Lisa Stina och favoritlärljungen Daniel Solander. Och det är en kärlek som aldrig ens tar fart men som löper som en röd tråd genom hela boken.

Daniel Solander reser till London och väl där får han chansen att följa med på James Cooks världsomsegling till Polynesien, Nya Zeeland och Australien. Lisa Stina går hemma och väntar och älskar och längtar efter det som aldrig blev.

Den som jag trodde skulle göra mig lycklig är intressant men den griper tyvärr aldrig tag i mig. Jag hade hoppats mer på Den som jag trodde skulle göra mig lycklig inser jag.

 Boken lästes under bloggsommarlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar