torsdag 18 oktober 2012

Serieskörd

Botaniserade på biblioteket efter serier till mitt deltagande i Elis serieutmaning. En serie eller grafisk roman i månaden året ut. Som alltid har jag oerhört låg motståndskraft när jag är på biblioteket och högen jag plockade på mig växte allteftersom jag kände igen fler och fler serier från tipsen i utmaningen.

From Hell av Alan Moore & Eddie Campbell (Gillade Watchmen och är svag för skildringar i det Victorianska England, om än just Jack the Ripper aldrig fascinerat mig...)
Broderier av Marjane Satrapi (Persepolis var riktigt bra...och ansatsen til den här boken tilltalade mig, kvinnliga samtal kring en samovar i Iran)
Sjunde våningen av Åsa Grenvall (Snappade upp Åsa Grenvall någonstans och Sjunde våningen hade fått något pris...?)
Husfrid av Alison Bechdel (På tips från min medbloggare Lotta, fler tips från henne i kommentaren till mitt förra inlägg om serieutmaningen)
The Sandman - Preludes Noctures av Neil Gaiman (Neil Gaiman är en favorit som icke grafisk romanförfattare, så naturligtvis måste Sandman få en chans)
Ja till Liv av Liv Strömqvist (Aktuell och känns som ett måste i min självbildning inom genren. Lottas tidigare inlägg på Böcker emellan har onekligen gjort mig nyfiken)

Om det blir två i månaden eller ett avslut framåt mars nästa år får vi se...


1 kommentar:

  1. Ja till Liv! läste jag nu i oktober, gillade den! From Hell tänkte jag också läsa :)

    SvaraRadera