tisdag 9 oktober 2012

Stadsbesök: London

Enligt O drar igång en bokgeografi bokbloggvärlden. Bokfunderingar relaterade till geografiska platser gillar jag och vill gärna följa med på resan när jag kan.

Först ut bland stadsbesöken är London. Jag tänker då spontant på alla dessa chiclit/feelgood böcker som så ofta handlar om att vara singel och +/-30 och bo i London. Hittar dessa fyra i bokhyllan hemma: Lisa Jewel-Ralphs party, Jenny Colgan-Amandas bröllop, En dag-David Nicholls, Karriär och köksbesvär-Sophie Kinsella. Jag har ägt fler och jag har framförallt läst fler. Men minns dem INTE... I vilket fall fångar de alla en liten bit av hur det är att leva i dagens unga London.

Filmer på samma tema, ofrånkomligt, Notting Hill, Fyra bröllop, Love Actually & Bridget Jones. Lika charmiga feelgoodfilmer alla fyra, med Hugh & co i samtliga.

1 kommentar:

  1. Nya kontakter är en härlig bagatell och Lisa Jewell är en favorit. Förstår inte hur jag kunde glömma Bridget Jones. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera